![]() 教員名 : 兼松 学
|
科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
修士研究2 (兼松)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Master's Thesis 2
授業コード Class code
997AH61
科目番号 Course number
71GRRES612
教員名
KIM JUNHO、兼松 学
Instructor
Manabu KANEMATSU, Junho KIM
開講年度学期
2025年度後期
Year
2025年度
Semester
②Second semester
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive lecture
開講学科・専攻 Department
創域理工学研究科 建築学専攻
Department of Architecture, Graduate School of Science and Technology 単位数 Course credit
5.0単位
授業の方法 Teaching method
卒業研究(研究指導)
Graduation research(Research Guidance) 外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class
概要 Description
建築材料学の基礎となる,建築材料、コンクリート工学、環境工学、および施工、品質管理、維持保全に関わる研究テーマ,課題を設定し,2年間の研究成果を修士論文として取り纏める。
Students are required to write a master's thesis related to building materials, concrete engineering, environmental engineering, construction, quality control, maintenance and preservation, and other research area which are related to the building materials science and construction engineering. 目的 Objectives
修士研究における研究の推進
The objective os this class is to complete the master's thesis. 到達目標 Outcomes
修士論文の範囲と構成を確定し、主たるテーマに関する研究を進め、査読付き論文の執筆・投稿を行うことを推奨する。
The expected outcome of this class is to determine the scope and composition of master thesis and ernforce the essential constituent researches. Students are recomended to write a scientific paper for a peer-reviewed journal, and/or present at a symposium, conference, etc. 卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。 You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments). https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/ 履修上の注意 Course notes prerequisites
他の研究分野にも関心を持って,多角的に研究を吟味すること。
It is reccomended to have an interest in other research areas and try to imporve the quality of research from a broad perspective. アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
ディベート・ディスカッション Debate/Discussion/グループワーク Group work/プレゼンテーション Presentation/PBL (課題解決型学習) Problem-based learning/フィールドワーク Practice/Fieldwork/実験 Experiments/-
-
準備学習・復習 Preparation and review
必要に応じて指示
instruct as necessary 成績評価方法 Performance grading policy
研究計画の達成度合い、論文執筆状況等による。
執筆した論文を所定の学会に投稿、あるいはシンポジウムや会議等で研究発表することを原則とする。 Depending on the degree of achievement of the research plan, the writing status of the dissertation, etc. Students are required to submit a scientific paper for a peer-reviewed journal, and/or present at a symposium, conference, etc. 学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している ・B:到達目標を達成している ・C:到達目標を最低限達成している ・D:到達目標を達成していない ・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している ・S:Achieved outcomes, excellent result ・A:Achieved outcomes, good result ・B:Achieved outcomes ・C:Minimally achieved outcomes ・D:Did not achieve outcomes ・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation 教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store). https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ 参考書・その他資料 Reference and other materials
必要に応じて指示
Instruct as necessary 授業計画 Class plan
学生各自が研究のプレゼンテーションを行い,指導教員とのディスカッションにより研究の質を高め、修士論文を完成させる。学会などへの投稿論文に関する発表を実施する。
1.指導教員とのディスカッション 2.学会などへの投稿論文に関する発表 3.学位審査論文の完成 4.修士論文審査 すべての履修学生に対して、所要の研究会・各種打合せ、実験準備、実験などについて対面かつ能動的に参加することを求めます。 Students are required to present his / her research progress in periodical meeting and have a scheduled meeting with the supervisor to complete the master's thesis. Also it is recomended to write a scientific paper for a peer-reviewed journal, and/or present at a symposium, conference, etc. 1. Discussion with supervisor 2. Presentation on research progress regarding the submitted journal paper 3. Completion their master's thesis. 4. Master's thesis examination 担当教員の実務経験とそれを活かした教育内容 Work experience of the instructor
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-
備考 Remarks
-
授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
N
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
N
|