![]() 教員名 : 山名 善之
|
科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
設計実習・実験・調査1 (山名)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Design Practice, Experiment and Survey 1
授業コード Class code
997AH03
科目番号 Course number
71COZZZ501
教員名
國分 元太、山名 善之
Instructor
Yoshiyuki YAMANA
開講年度学期
2025年度前期
Year
2025年度
Semester
①First semester
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive Courses
開講学科・専攻 Department
創域理工学研究科 建築学専攻
Department of Architecture, Graduate School of Science and Technology 単位数 Course credit
5.0単位
授業の方法 Teaching method
卒業研究(研究指導)
Graduation research(Research Guidance) 外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class
概要 Description
半過去の建築或いは建築群を文化遺産として調査・分析し、リビング・ヘリテージとして社会的資産となうような提案を行う
Study and analyze semi-past architectures or buildings as cultural heritage and make proposals that become social assets as living · heritage 目的 Objectives
修士論文、修士設計をまとめることを念頭により高次の合理的、論理的、普遍的思考を修得することを目的とする。
For master's thesis, master's design, it aims to master high-level rational, logical, universal thinking. 到達目標 Outcomes
日本建築学会、国際学会等に論文を発表したり、設計競技等に応募すること。
To publish papers to the Japan Society of Architecture, International Conference etc, to apply for design competitions etc. 卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。 You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments). https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/ 履修上の注意 Course notes prerequisites
毎回のゼミに必ず出席し活発な議論を行うこと。また、対外的な活動も積極的に行うこと。
外国語の習得に積極的になり国内外の論文、学術文献に目を通すこと。 Be sure to attend every seminar and do active discussions. Also, actively engage in external activities. Be active in mastering foreign languages, reading domestic and international papers, academic literature. アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
-
-
準備学習・復習 Preparation and review
関連資料の収集と予備調査
Collect related documents and conduct preliminary survey 成績評価方法 Performance grading policy
活動の成果ならびにレポートの内容で評価する
Evaluate based on the outcome of the activity and the content of the report 学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している ・B:到達目標を達成している ・C:到達目標を最低限達成している ・D:到達目標を達成していない ・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している ・S:Achieved outcomes, excellent result ・A:Achieved outcomes, good result ・B:Achieved outcomes ・C:Minimally achieved outcomes ・D:Did not achieve outcomes ・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation 教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store). https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ 参考書・その他資料 Reference and other materials
ゼミに於いて各自の研究内容に合ったものを指示する
Recommend at seminars according to theme 授業計画 Class plan
すべての履修学生に対して、半数以上の授業回を対面で受講することを求める
1 課題の説明 2 各自の提案をもとにテーマについて議論する 3−4 方法について議論する 5−8 資料の収集と整理 9 資料分析の結果を報告 10−11 現地調査の内容について議論 11−15 現地調査 1 Explanation of the issue 2 Discuss the theme based on each proposal 3-4 Discuss the method 5-8 Collection and organization of documents 9 Report the results of data analysis 10-11 Discuss the contents of on-site survey 11-15 Field survey 担当教員の実務経験とそれを活かした教育内容 Work experience of the instructor
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-
備考 Remarks
授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
N
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
N
|