シラバス情報

科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
解析学研究2 (横田)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Seminar on Analysis 2
授業コード Class code
991BU70
科目番号 Course number
11GRRES708

教員名
横田 智巳
Instructor
Tomomi Yokota

開講年度学期
2025年度前期、2025年度後期
Year
2025年度
Semester
③First semester, Second semester
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive Course

開講学科・専攻 Department
理学研究科 数学専攻

Department of Mathematics, Graduate School of Science
単位数 Course credit
10.0単位
授業の方法 Teaching method
卒業研究(研究指導)

Graduation research(Research Guidance)
外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class

概要 Description
[概要] 偏微分方程式に関する“研究”を行う。
[キャリア教育・職業教育] 研究力及び発表力が確実に身に付く。

You carry out studies on partial differential equations. You can get ability of research and presentation.
目的 Objectives
数学の発展に貢献する。

The objecive is to contribute developments of Mathematics.
到達目標 Outcomes
新しくかつインパクトのある結果を生み出すことが当然の目標である。

Producing new and impressive results.
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。
​You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments).
https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/​​​
履修上の注意 Course notes prerequisites
準備学習、復習を怠ってはいけない。

Don't neglect preparation and review.
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
プレゼンテーション Presentation/反転授業 Flipped classroom
-

準備学習・復習 Preparation and review
セミナー時に指示されたことを次回までに準備・復習すること(20時間程度)。

Prepare and review things noted in the seminar (about 20 hours).
成績評価方法 Performance grading policy
1年間を通じた学習状況により総合的に評価する。

General judgement by the performance during one year.
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation

教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/​​​

It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store).
​​https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/

参考書・その他資料 Reference and other materials
随時紹介する。

We introduce whenever necessary.

授業計画 Class plan
セミナー形式で行うため詳細は省略するが、概ね以下のように計画している。
[前期の前半] 新しい結果を導き、論文をまとめ専門誌に投稿する。
[前期の後半] 次の研究準備を行う。
[後期の前半] 新しい結果を導き、論文をまとめ専門誌に投稿する。
[後期の後半] 次年度以降の研究準備を行う。

We omit the detail because this class is seminar, but the outline is as follows:
[The former of the first semester] Deriving a new result and submit a paper to journal.
[The latter of the first semester] Preparing the next study.
[The former of the second semester] Deriving a new result and submit a paper to journal.
[The latter of the second semester] Preparing the study in the next semesters.

担当教員の実務経験とそれを活かした教育内容 Work experience of the instructor
-
教育用ソフトウェア Educational software
Mathematica
-

備考 Remarks
研究の進展状況によって上の計画は変更されることもある。

There is a possibility of changes in the above plan according to progress of study.

授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
Y
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
N