シラバス情報

科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
電子システム工学特別実験2B
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Advanced in Electronics SystemExperiments 2B
授業コード Class code
998B788
科目番号 Course number
81GRRES604

教員名
常盤 和靖
Instructor
Kazuyasu Tokiwa

開講年度学期
2024年度後期
Year/Semester
2024/Second Semester
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive Course

開講学科・専攻 Department
先進工学研究科 電子システム工学専攻

Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering
単位数 Course credit
2.0単位
授業の方法 Teaching method
卒研

Graduation research
外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class

概要 Description
修士研究において,自らの研究テーマを試行錯誤を繰り返しながら、進展させることは重要である。この科目は、研究を進展させるだけの洞察力と実行力を養うことを目標とする。電子工学に携わる研究者や技術者として基礎的な知識を修得することができる.


In master's research, it is important to make progress in your own research subjects through trial and error. This course aims to develop the insight and ability to advance research. Be able to acquire basic knowledge as a researcher or engineer involved in the fields of electronic engineering.
目的 Objectives
修士研究を進展させるだけの洞察力と実行力を養うことを目的とする。
また、本研究科のディプロマポリシーである、「高度な専門知識・研究能力および教養をもとに、国際的視野を持って活躍できる能力」を実現するためことも目的とする。

The objective is to develop the insight and ability to progress the research of the master's course. In addition, it is also aimed to realize "the ability to be active with an international perspective based on advanced expertise, research ability and education," which is the diploma policy of this graduate school.
到達目標 Outcomes
1.研究を進展させるための洞察力と実行力を養うことができるようになる。
2.電子工学に携わる研究者や技術者として基礎的な知識を修得することができるようになる。


1. Students will be able to acquire the insight and ability to advance research.

2. Students will be able to acquire basic knowledge as a researcher or engineer involved in electronics.
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。
​You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments).
https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/​​​
履修上の注意 Course notes prerequisites
実験の報告書の締め切りは厳守すること。

Keep the deadline of experiment report strictly.
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
-
-

準備学習・復習 Preparation and review
準備学習:研究に関連ある事柄について実験しレポートを提出すること。
復習:レポートの採点結果を踏まえて、修正、再実験すること。 

Preparatory learning: Experiment and report on matters relevant to the study.
Review: Correct and re-experiment based on the report's scoring results.
成績評価方法 Performance grading policy
研究の進捗状況と普段の取り組み方により評価する。 

Evaluate according to the progress of research and the way of daily work.
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation

教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/​​​

It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store).
​​https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/

参考書・その他資料 Reference and other materials
特に指定しない。

Not specified

授業計画 Class plan

後期前半
前期までの実験計画とその実験結果をふまえ、研究の進捗が十分であるか再検討し、問題があれば問題点を明らかにするために文献等の再調査を行う。問題が無ければ研究を継続して遂行する。

後期後半
これまでの結果をふまえて、1年間の研究成果をまとめる。
 
First half of latter half
Based on the experimental design and the experimental results up to the previous term, we will re-examine whether the research progress is sufficient or not, and if there are any problems, we will re-examine the literature to clarify the problems. If there are no problems, we will continue research.

Late second half
Based on the results up to this period, we summarize the research results for two years.

授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-

備考 Remarks

授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
-
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
-