シラバス情報

科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
電子システム工学特別演習1B
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Advanced in Electronics System Exercise1B
授業コード Class code
998B717
科目番号 Course number
81GRRES503

教員名
常盤 和靖
Instructor
Kazuyasu Tokiwa

開講年度学期
2024年度後期
Year/Semester
2024/Second Semester
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive Course

開講学科・専攻 Department
先進工学研究科 電子システム工学専攻

Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering
単位数 Course credit
1.0単位
授業の方法 Teaching method
卒研

Graduation research
外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class

概要 Description
卒業研究に関連した文献講読および、演習を通して理解を深める。
Students deeply understand their graduation research activity by reading the papers and excercising relating to their research.
目的 Objectives
この科目はエレクトロニクスの基礎及び専門の知識を基盤として、高度な研究を行うために必要となる深い知識と、専門的な研究を行うための能力を身に付けることを目的とする。

This course aims to acquire deep knowledge necessary for advanced research and ability to conduct specialized research based on the basic and specialized knowledge of electronics.

到達目標 Outcomes
プレゼンテーション能力や最先端の分野に関する幅広い知識を得、最先端の分野で即戦力となる技術者・研究者になる能力を身に付ける事を目標とする。

It is possible to acquire the ability to become a technologist / researcher who is an immediate fighting strength in the cutting-edge field by acquiring presentation skills and wide knowledge about the latest frontiers of electronics.
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。
​You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments).
https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/​​​
履修上の注意 Course notes prerequisites
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
-
-

準備学習・復習 Preparation and review
事前の準備学習として、各自の研究テーマに関連する分野の研究例を調べ、これを参考に研究計画を立て、この計画を発表できるよう準備を行うこと。また、自身が発表を行った結果の反省点や他者の発表から参考になった点を復習しておくこと。


As advance preparations for learning, investigate research examples in fields related to your research theme, make research plans refering to them, and prepare to be able to announce this plan. Also, review the point of reflection on the result of your presentation and the points that were helpful from the presentations of others.
成績評価方法 Performance grading policy
調査、発表内容および参加態度を総合的に評価する。

Evaluated by your survey, presentation content and participation attitude, comprehensively.
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation

教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/​​​

It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store).
​​https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/

参考書・その他資料 Reference and other materials

授業計画 Class plan
後期前半
実験を遂行し,その結果がおもわしくない場合には文献を調査して実験方法などを再検討する
後期後半
実験結果を検討し、結果から読み取れることを考察して1年間のまとめを行なう。

First half of latter half
If you carry out the experiment and the results are not satisfactory, reexamine the literature and review the experiment method etc.

Second half of latter half
Summarize the annual results by examining the experiment results and considering what can be read from the results.

授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-

備考 Remarks

授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
-
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
-