シラバス情報

科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
電子システム工学特別演習1A
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Advanced in Electronics System Exercise1A
授業コード Class code
998B708
科目番号 Course number
81GRRES501

教員名
生野 孝
Instructor
Takashi Ikuno

開講年度学期
2024年度前期
Year/Semester
2024 First Semester
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive Course

開講学科・専攻 Department
先進工学研究科 電子システム工学専攻

Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering
単位数 Course credit
1.0単位
授業の方法 Teaching method
卒研

Graduation research
外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class

概要 Description
本科目を通じて,情報収集力,課題抽出力,そしてアウトプット力を身につける.
Through this course, students acquire information gathering skills, issue extracting skills, and output skills.
目的 Objectives
情報収集力,課題抽出力,そしてアウトプット力を身につけることを目的とする.
ディプロマ・ポリシー「電子工学を基盤とする様々な分野において,高度な研究開発を行っていくために必要な学識,研究能力,プレゼンテーション能力」を習得するための科目である.
We aims to acquire information gathering skills, issue extraction skills, and output skills. This is a subject to master "essential knowledge, research skills, and presentation skills necessary for advanced R&D in various fields based on electronic engineering"
到達目標 Outcomes
・Web of Scienceなどの文献データベースを用いた文献調査により,研究テーマに関するベンチマークを2件以上作成する.
・批判的思考と論理思考を元に,研究テーマの課題を2件以上抽出する.
・上記の内容を学内において2件以上プレゼンする.
· Create two or more benchmarks related to student's research theme through literature research using journal databases such as Web of Science.
· Based on critical thinking and logical thinking, extract two or more subjects of the research theme.
· Present two or more of the above contents on campus.
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。
​You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments).
https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/​​​
履修上の注意 Course notes prerequisites
自身で進捗管理を行い,いつでも現状説明できるよう準備すること.
Progress management by oneself should be required.
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
ディベート・ディスカッション Debate/Discussion/プレゼンテーション Presentation
-

準備学習・復習 Preparation and review
ロジックとファクトを念頭に置き,常に批判的に文献を読むこと.
Students must read literature critically from the viewpoints of logic and fact.
成績評価方法 Performance grading policy
理解度,プレゼンテーション
Degree of understanding and presentation.
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation

教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/​​​

It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store).
​​https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/

参考書・その他資料 Reference and other materials
特になし
N/A

授業計画 Class plan
研究室の共通テーマと個人テーマに関して以下を実施する.
1.英語文献を調査
2.ベンチマークを2件以上作成
3.課題抽出2件以上
4.調査結果を2件以上プレゼンテーション

Students will carry out the following subjects, which are related to common and individual theme:
1. Investigation of references written in English.
2. Creation of at least 2 benchmarks.
3. Extraction of at least 2 issues.
4. Presentation of at least 2 summarized data.

授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
会社員(国内企業研究所)
研究者(海外国立研究所,海外大学)
Researcher (Domestic private company, foreign research institute, and foreign university)
教育用ソフトウェア Educational software
-
-

備考 Remarks

授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
-
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
-