シラバス情報

科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
設計実習・実験・調査1 (伊藤)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Design Practice, Experiment and Survey 1 (伊藤)
授業コード Class code
997AH81
科目番号 Course number
71COZZZ501

教員名
髙栁 誠也、伊藤 香織
Instructor
Kaori ITO, Seiya TAkAYANAGI

開講年度学期
2024年度前期
Year/Semester
2024 First Semester
曜日時限
集中講義
Class hours

開講学科・専攻 Department
創域理工学研究科 建築学専攻

Department of Architecture, Graduate School of Science and Technology
単位数 Course credit
5.0単位
授業の方法 Teaching method
卒研

Graduation research
外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class

概要 Description
指導教員から与えられるテーマ,または自分で選択し教員から認められたテーマにしたがって,建築・地域プロジェクトでの実習,実験,文献調査等を行う.

Training, experiments, literature research, etc. in architectural and regional issues according to the theme given by the supervisor or chosen by the student and approved by the supervisor.
目的 Objectives
建築・地域プロジェクトへの参画,実験,文献調査などを通して知識や技能を深め,各自の研究・設計テーマを発展させる.

The objective is to deepen students' knowledge and skills through participation in architectural and regional projects, experiments, and literature research, and develop their own research and design themes.
到達目標 Outcomes
後期の設計実習・実験・調査2に先立ち,2年次の修士研究・修士設計に向けて,建築・地域プロジェクトへの参画,実験,文献調査などを通して知識や技能を深めることができる.

Students can deepen their knowledge and skills through participation in architectural and regional projects, experiments, and literature research in preparation for the master's research and master's design in the second year, prior to Design Practice, Experiment and Survey 2 in the second semester.
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。
​You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments).
https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/​​​
履修上の注意 Course notes prerequisites
伊藤研究室に所属する学生
students belonging to Ito Lab
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
ディベート・ディスカッション Debate/Discussion/プレゼンテーション Presentation
-

準備学習・復習 Preparation and review
研究プロジェクトを進め,毎週行われるゼミおよび中間発表会で発表ができるよう準備をする.
ゼミ及び中間発表後には,コメントを受けて研究の具体的な進め方を再検討する.

Students should work on their research projects and prepare to present their work in weekly seminars and midterm presentations.
After the seminars and the midterm presentations, students should reexamine their research refer to the comments from the supervisor.
成績評価方法 Performance grading policy
プロジェクト,実験,調査等への取り組み態度,成果,理解度によって総合的に評価する.

Students will be evaluated comprehensively based on their attitudes toward the project, experiments, surveys, etc., their achievements, and their level of understanding.
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation

教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/​​​

It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store).
​​https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/

参考書・その他資料 Reference and other materials
テーマに応じて指導
Reference and other materials will be recommended according to the themes

授業計画 Class plan
各自のテーマに沿って,たとえば以下のようなスケジュールで進められる.
4〜5月:指導教員とのディスカッションを通じてテーマを設定
6〜9月:プロジェクトへの参画,実験や調査の実施
7月に中間発表を行う

April-May: discussions of research theme
June-September: participation in research projects, experiments, or survey
July: mid-term presentations in English

授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-

備考 Remarks

授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
-
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
-