シラバス情報

科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
幾何学研究(二) (小池)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Seminar on Geometry 2 (小池)
授業コード Class code
991BW74
科目番号 Course number
11GRRES705

教員名
小池 直之
Instructor
Naoyuki Koike

開講年度学期
2024年度前期、2024年度後期
Year/Semester
2024 First and Second Semesters
曜日時限
集中講義
Class hours
Intensive Course  

開講学科・専攻 Department
理学研究科 数学専攻

Department of Mathematics, Graduate School of Science
単位数 Course credit
10.0単位
授業の方法 Teaching method
卒研

Graduation research
外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class

概要 Description
平均曲率流に沿うグラフ保存性,及び,時間大域的存在性に関する論文を読み,それらの論文の内容を下にした論文を作成するためのゼミを行う.

The purpose of this seminar is to study the papers related to the preservability of the graphness along the mean curvature flow and time global existence of the flow, and  make original papers related to the topic.  
目的 Objectives
平均曲率流に沿うグラフ保存性,及び,時間大域的存在性に関する論文を読み,それらの論文の内容を下にした論文を作成することを目的とする.

The purpose of this seminar is to study the papers related to the preservability of the graphness along the mean curvature flow and time global existence of the flow, and  make original papers related to the topic.  

到達目標 Outcomes
平均曲率流に沿うグラフ保存性,及び,時間大域的存在性に関する論文を読み,それらの論文の内容を下にした論文を作成するためのゼミを行う.

The purpose of this seminar is to study the papers related to the preservability of the graphness along the mean curvature flow and time global existence of the flow, and  make original papers related to the topic.  


卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。
​You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments).
https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/​​​
履修上の注意 Course notes prerequisites
毎回、充実したゼミが行えるように準備した上、ゼミに臨むようにする。
Please prepare to do full discussion in seminars in every week.
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
-
-

準備学習・復習 Preparation and review
毎回、充実したゼミが行えるように準備した上、ゼミに臨むようにする。
Please prepare to do full discussion in seminars in every week.
成績評価方法 Performance grading policy
プレゼンテーションの出来映えで評価する。
To be evaluated in taking account of the presentation's performance level.
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation

教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/​​​

It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store).
​​https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/

参考書・その他資料 Reference and other materials
平均曲率流 ー 部分多様体の時間発展 ー  (共立出版)
Mean Curvature Flow - Time Evolution of Submanifolds - (Kyoritsu Shuppan Co., Ltd)

授業計画 Class plan
1~29. 平均曲率流に沿うグラフ保存性,及び,その流れに沿う時間大域存在性に関する論文を読み,それらの論文の内容を下にした論文を作成するためのゼミを行う.
30. 到達度の確認と解説を行う。

1~29. In seminar format, get learned the content of the papers related to the preservability of the graphness along the mean curvature flow and time global existence of the flow as preparation to make original papers related to the topic.
30.Evolution for achievement and explanation
We evolution the achievement of this lecture and explain.

授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-

備考 Remarks

授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
N
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
N