教員名 : 青木 英彦
|
科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
ゼミナール2 [秋入学](青木)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
MOT Seminar 2 [秋入学](青木)
授業コード Class code
22MT508
科目番号 Course number
教員名
青木 英彦
Instructor
Hidehiko Aoki
開講年度学期
2024年度後期
Year/Semester
AY2024 Winter
曜日時限
土曜6限、土曜7限
Class hours
See the class schedule of the Professional Graduate School.
開講学科・専攻 Department
経営学研究科 技術経営専攻
Department of Management of Technology, Graduate School of Management 単位数 Course credit
2.0単位
授業の方法 Teaching method
演習
Seminar 外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
① [対面]対面授業/ [On-site] On-site class
概要 Description
目的 Objectives
【技術経営論文】
【ビジネス企画提案】
Students will develop their ability to research and analyze, problem-solve, problem-solve, conceptualize, present, and express themselves through the writing of a thesis.
The "Business Proposal" is similar to the above but is particularly unique in that the student selects an issue that actually applies to a company, such as the company where the student works, and proposes a specific solution to that issue in the form of a business plan or other proposal to that company. 到達目標 Outcomes
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
リンク先の [評価項目と科目の対応一覧]から確認できます(学部対象)。
履修登録の際に参照ください。 You can check this from “Correspondence table between grading items and subjects” by following the link(for departments). https://www.tus.ac.jp/fd/ict_tusrubric/ 履修上の注意 Course notes prerequisites
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
課題に対する作文 Essay/小テストの実施 Quiz type test/ディベート・ディスカッション Debate/Discussion/グループワーク Group work/プレゼンテーション Presentation/反転授業 Flipped classroom
-
準備学習・復習 Preparation and review
成績評価方法 Performance grading policy
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している ・B:到達目標を達成している ・C:到達目標を最低限達成している ・D:到達目標を達成していない ・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している ・S:Achieved outcomes, excellent result ・A:Achieved outcomes, good result ・B:Achieved outcomes ・C:Minimally achieved outcomes ・D:Did not achieve outcomes ・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation 教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
-
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store). https://mirai.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ 参考書・その他資料 Reference and other materials
Y 適宜指示する。 授業計画 Class plan
【授業の形態】 理論講義:ケース講義:グループディスカッション:ゲスト:校外学習=0 : 0 : 40 : 60 : 0 【授業計画】 1.相互紹介、各⾃のテーマの説明 Class style: theory 0%, case study 0%, group work 100%, guest lecture 0%, field work 0% Class plan: 1.Mutual introductions, explanation of each individual's theme, presentation of proposed theme 2. 2. Presentation of theme proposal 3. Exercise for research and analysis / Discussion with a guest 4. Preparation for registration for presentation at academic conferences 5-7. Preparation of materials for mid-term presentation and mutual discussion / Discussion with a guest 5-7. Preparation of materials for mid-term presentation and discussion among students 8-9. Practice of presentation for mid-term presentation and discussion among students 授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
教育用ソフトウェア Educational software
-
-
備考 Remarks
授業でのBYOD PCの利用有無 Whether or not students may use BYOD PCs in class
Y
授業での仮想PCの利用有無 Whether or not students may use a virtual PC in class
N
|