教員名 : 萩原 輝
|
科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
TOEIC/TOEFL Skills A
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
TOEIC/TOEFL Skills A
授業コード Class code
9960677
科目番号 Course number
L2FLENGn11
教員名
萩原 輝
Instructor
萩原輝
Teru Hagiwara 開講年度学期
2023年度前期
Year/Semester
2024年度(前期)
曜日時限
水曜5限
Class hours
水5
Wednesday/5 開講学科・専攻 Department
創域理工学部(一般教養科目)
A course of liberal arts, the Faculty of Science and Technology 単位数 Course credit
1.0単位
授業の方法 Teaching method
講義
Lecture 外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
対面授業/On-site class
概要 Description
You will learn what TOEIC/TOEFL tests are, how to prepare for them, and how to study in order to improve your reading and listening skills.
目的 Objectives
You will learn and practice the basic skills of reading and listening necessary for taking TOEIC/TOEFL tests.
到達目標 Outcomes
You will improve your understanding of reading and listening skills necessary for TOEIC/TOEFL tests, which means how to read and listen logically. This class is devised to help provide the following:
To broaden an outlook on Nature/Human Beings/ Society To think logically and critically To communicate ideas To develop a sense of Internationalization (cross-cultural communication/knowledge of foreign languages/knowledge of other peoples/knowledge of International Affairs) To CV students The Department of Civil Engineering designates this class under learning/education as “Type (E) Nature/Social Studies: Enhancing the ability to carry out Civil Engineering via a thorough grounding and a greater understanding of Nature/Humanities/Social Science”. To EE students who take Electrical, Electronics and Information Systems Engineering courses. Please refer to the following link for the objectives set forth by your own department: http:// www.rs.noda.tus.ac.jp/ee-jabee/ 卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
MA:基礎学力(英語)/プレゼンテーション・コミュニケーション能力 PH:英語および他の外国語の運用能力/国際性 IS:コミュニケーション能力(国際性,語学力) BS:一般教養学力/コミュニケーション能力,表現力 AR:基礎学力/コミュニケーション・プレゼンテーション能力(国際性,語学力,表現力) CA:国際性(英語) EE:コミュニケーション能力 IE:外国語能力 ME:語学/コミュニケーション/国際的な視野/倫理 CV:多面的な素養
履修上の注意 Course notes prerequisites
Students must earn a score of 60% or more and be in attendance for 2/3 of classes in order to pass.Less than 2/3 attendance will result in failure regardless of the reason for the absence.
この授業の履修を希望する者は必ず初回授業に出席すること。このクラスの履修者数の上限は40名であり、初回授業出席者が40名を超えた場合は、初回授業において選抜(抽選)を行う。初回授業において選抜が実施された場合、その後の履修者の受け入れは行わない。なお、状況に応じて3年生以上の履修登録が優先される場合がある(ただし初回授業への出席は必須)。 Students wanting to take this class must attend from the first lesson. The maximum number of students for this class is 40. If the number of students hoping to register in the first lesson exceeds 40, students will be chosen (by lottery). If the holding of a lottery in the first lesson becomes necessary, class registration will not be automatic. Depending on the situation, 3rd and 4th year students wanting to register for the class will be given priority (but only those who attend the first class). アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
課題に対する作文 Essay/小テストの実施 Quiz type test
-
準備学習・復習 Preparation and review
Homework requirements will be explained in the first week.
成績評価方法 Performance grading policy
授業時に(ならびに授業とは別に期限を定めて)課される復習試験による評価 80
平常点 10 到達度を測るための英文作成の課題 10 最終評点60%以上を合格とする。 学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している ・B:到達目標を達成している ・C:到達目標を最低限達成している ・D:到達目標を達成していない ・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している ・S:Achieved outcomes, excellent result ・A:Achieved outcomes, good result ・B:Achieved outcomes ・C:Minimally achieved outcomes ・D:Did not achieve outcomes ・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation 教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
Y
書誌情報 Bibliographic information
「公式TOEIC Listening & Reading 問題集10」
一般財団法人 国際ビジネスコミュニケーション協会 ISBN 978-4-906033-71-3 c0082 MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store). https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ 参考書・その他資料 Reference and other materials
To be introduced in class as necessary.
授業計画 Class plan
1: Introduction:overview of the course including an explanation of materials, requirements and evaluation. Detailed plans for each week will be handed out. 2: TOEIC/TOEFL practice (1)
3: TOEIC/ TOEFL practice (2) 4: TOEIC/ TOEFL practice (3) 5: TOEIC/ TOEFL practice (4) 6: TOEIC/ TOEFL practice (5) 7: TOEIC/ TOEFL practice (6) 8: TOEIC/ TOEFL practice (7) 9: TOEIC/ TOEFL practice (8) 10: TOEIC/ TOEFL practice (9) 11: TOEIC/ TOEFL practice (10) 12: TOEIC/ TOEFL practice (11) 13: TOEIC/ TOEFL practice (12) 14: Assessment of coursework undertaken 15: General review 授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
-
教育用ソフトウェア Educational software
-
-
備考 Remarks
Planned activities may be altered depending on student achievement.
Messages from the teacher will be announced through the CLASS system. |