![]() 教員名 : 石橋 哲
|
科目授業名称(和文) Name of the subject/class (in Japanese)
プロジェクト4 (石橋)
科目授業名称(英文) Name of the subject/class (in English)
Project4 (石橋)
授業コード Class code
21MT024
科目番号 Course number
教員名
石橋 哲
Instructor
石橋哲
Satoshi Ishibashi 開講年度学期
2023年度後期
Year/Semester
2nd semester 2022
曜日時限
※授業時間割参照
Class hours
See the class schedule of the Professional Graduate School.
開講学科・専攻 Department
経営学研究科 技術経営専攻
Department of Management of Technology, Graduate School of Management 単位数 Course credit
2.0単位
授業の方法 Teaching method
演習
Seminar 外国語のみの科目(使用言語) Course in only foreign languages (languages)
-
授業の主な実施形態 Main class format
対面型授業
On-site class 概要 Description
目的 Objectives
Students will develop their ability to research and analyze, problem-solve, problem-solve, conceptualize, present, and express themselves through the writing of a thesis.
The "Business Proposal" is similar to the above but is particularly unique in that the student selects an issue that actually applies to a company, such as the company where the student works, and proposes a specific solution to that issue in the form of a business plan or other proposal to that company. 到達目標 Outcomes
卒業認定・学位授与の方針との関係(学部科目のみ)
履修上の注意 Course notes prerequisites
定時講義外にも共有ツールを駆使、臨機にミニディスカッションを重ねる等を通じ、学生・教員が相互に協力して研究の進捗を測ることを目指す。
The aim is to measure the progress of the research through mutual cooperation between students and faculty members by using shared tools outside of regular lectures and having mini-discussions on a timely basis. アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning)
ディベート・ディスカッション Debate/Discussion/グループワーク Group work/プレゼンテーション Presentation
-
準備学習・復習 Preparation and review
成績評価方法 Performance grading policy
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement
本科目の評価は、相対評価とする。
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている ・A:到達目標を十分に達成している ・B:到達目標を達成している ・C:到達目標を最低限達成している ・D:到達目標を達成していない ・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している Relative evaluation is adopted in this course. ・S:Achieved outcomes, excellent result ・A:Achieved outcomes, good result ・B:Achieved outcomes ・C:Minimally achieved outcomes ・D:Did not achieve outcomes ・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation 教科書 Textbooks/Readings
教科書の使用有無(有=Y , 無=N) Textbook used(Y for yes, N for no)
N
書誌情報 Bibliographic information
-
MyKiTSのURL(教科書販売サイト) URL for MyKiTS(textbook sales site)
教科書および一部の参考書は、MyKiTS (教科書販売サイト) から検索・購入可能です。
It is possible to search for and purchase textbooks and certain reference materials at MyKiTS (online textbook store). https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ 参考書・その他資料 Reference and other materials
Y
適宜指示する。 授業計画 Class plan
【授業の形態】 理論講義:ケース講義:グループディスカッション:ゲスト:校外学習=0 : 0 : 40 : 60 : 0 【授業計画】 1.相互紹介、各⾃のテーマの説明、学会発表のフォローアップ Class style: theory 0%, case study 0%, group work 100%, guest lecture 0%, field work 0% Class plan: 1.Mutual introduction, explanation of each self's theme, follow-up on conference presentations 2-5. Guidance on GP composition 6. Final confirmation of review meeting materials (abstract, preliminary draft, presentation materials) 7. Final confirmation of tentative GP 8. Mutual discussion among students in preparation for the jury meeting 9. preparation just before the jury meeting 9. Last minute preparation for the final review 授業担当者の実務経験 Work experience of the instructor of the class
石橋 哲:
日本長期信用銀行、CITIBANK、産業再生機構を経て、日本郵政顧問、東京電力福島原子力発電所事故調査委員会(国会事故調)事務局調査統括補佐、地域経済活性化支援機構プロフェッショナル・オフィス・シニアアドバイザー等。 Satoshi Ishibashi: After stints at the Long-Term Credit Bank of Japan, CITIBANK, and Industrial Revitalization Corporation of Japan, he went on to the positions of Advisor of Japan Post, Investigation Team Deputy Leader in National Diet of Japan Fukushima Nuclear Accident Independent Investigation Commission (NAIIC) , and Professional Office Senior Advisor to Regional Economy Vitalization Corporation of Japan. 教育用ソフトウェア Educational software
-
-
備考 Remarks
|